Jakie trendy najbardziej wpłyną na budowanie Customer Exerience?
W jaki sposób marki będą kreować przewagę rynkową?
Co będzie ważne w obszarze doświadczeń Klientów w 2022r.?
PERSONALIZACJA !!!
Personalizacja to jedno z najważniejszych trendów i podstawa do budowy trwałych relacji z Klientami.
Pokazał to 2021 rok, a 2022 będzie kontynuacją działań związanych z dostosowywaniem wszystkich obszarów marki do indywidualnych potrzeb Klientów.
15 STATYSTYK.
Te 15 statystyk podzieliłem na 3 obszary:
- Konsumenci – Wszystko to, co dzieje się w B2C, prędzej czy później zostanie zapożyczone do B2B.
- Firmy – O jakiej skali działań rozmawiamy.
- Zyski – Warto wiedzieć o co toczy się gra.
Konsumenci.
- 71% konsumentów jest sfrustrowanych, gdy zakupy są bezosobowe.
- 70% Millenialsów (osoby z pokolenia Y) jest sfrustrowanych wysyłaniem przez marki nieistotnych e-maili.
- 74% Klientów jest sfrustrowanych, gdy zawartość witryny nie jest spersonalizowana.
- Klienci chcą personalizacji i są gotowi udostępniać informacje, aby ją uzyskać.
- 80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu marki, która zapewnia spersonalizowane doświadczenia.
- 90% konsumentów uważa, że personalizacja marketingu jest bardzo lub raczej pozytywna.
- 72% konsumentów twierdzi, że wchodzą w interakcję wyłącznie ze spersonalizowanymi wiadomościami.
- 56% kupujących online chętniej wraca do witryny polecającej produkty.
- 63% konsumentów przestanie kupować od marek, które stosują kiepskie taktyki personalizacji.
- 66% konsumentów twierdzi, że znalezienie treści, które nie są spersonalizowane, uniemożliwiłoby im dokonanie zakupu.
- 42% konsumentów jest zdenerwowanych, gdy treści nie są spersonalizowane.
Firmy.
- 98% firm twierdzi, że personalizacja promuje relacje z klientami.
- 89% firm cyfrowych inwestuje w personalizację.
- 79% firm detalicznych inwestuje w personalizację, najwięcej w każdej branży.
Zyski.
- 80% firm zgłasza wzrost od czasu wprowadzenia personalizacji.
- Firmy korzystające z zaawansowanej personalizacji zgłaszają zwrot w wysokości 20 USD za każdego wydanego 1 USD.
- Firmy twierdzą, że wysiłki związane z personalizacją mogą zwiększyć przychody nawet o 15%.
NA KONIEC.
Jako podsumowanie przytoczę jedno zdanie, które w idealny sposób obrazuje jak ważna dla budowania doświadczeń Klientów jest personalizacja.
„W świecie, w którym ogromna większość firm koncentruje się na poprawie personalizacji, firmy, które nie traktują priorytetowo tworzenia spersonalizowanych doświadczeń, ryzykują pozostanie w tyle”.
Do zobaczenia 2022r.