Edukacja Klientów to niezbędny element… budowania lojalności Klientów.
Budowanie programów Customer Education (CE) pomaga Tobie i Twoim Klientom, w uzyskaniu wielu korzyści.
Prawidłowa edukacja Klientów może przyspieszyć wdrażanie produktów, może zwiększyć Twoje przychody, oraz zapewnić pozytywne doświadczenia Klientom.
CZYM JEST EDUKACJA KLIENTÓW?
Edukacja Klientów powinna być nieodzowną częścią każdej strategii sukcesu organizacji. Jest to ciągły proces, który ma pomóc Klientom zrozumieć Twoją markę, produkty czy usługi.
Efektem tego jest nawiązywanie wyjątkowych relacji.
Przed sprzedażą, edukacja potencjalnych nabywców ma na celu nauczenie go Twojego produktu lub usługi.
Po sprzedaży, edukacja Klientów obejmuje instruowanie ich, jak najlepiej wykorzystywać Twoje produkty czy usługi, aby uzyskali maksymalne korzyści.
Dobry program Customer Education pomaga Klientom uświadomić sobie całkowitą wartość Twojego produktu i może prowadzić do zwiększenia retencji, zwiększenia konwersji i zmniejszenia wskaźnika rezygnacji.
Customer Education może przybierać różne formy, np. webinary, filmy szkoleniowe, kampanie e-mailowe, Q&A, itp.
W edukacji Klientów chodzi przede wszystkim o nawiązanie stałego dialogu z Klientami, aby mogli poznać Ciebie, Twoją firmę, jej produkty i usługi.
Edukacja Klientów jest kluczowa, ponieważ pomaga budować zaufanie.
Wyedukowani potencjalni Klienci z większym prawdopodobieństwem dokonają zakupu, a Twoi stali Klienci bedą chętniej polecać produkty czy usługi.
CZY JEST TO AŻ TAK WAŻNE?
Edukacja Klientów to strategia, która jest w stanie wzmocnić Twój biznes.
Dzięki różnorodnym formom szkoleniowym możesz dotrzeć do wielu osób zaangażowanych w podejmowanie decyzji o zakupie.
Edukacja Klientów pomaga również skierować ich na właściwe tory, gdy rozpoczynają swoją podróż.
Wreszcie edukacja Klientów pomaga przełamywać bariery dla nowych perspektyw. Potencjalni Klienci mogą łatwiej zrozumieć wartość Twoich produktów czy usług, i zainwestować w nie.
JAK EDUKOWAĆ KLIENTÓW – 3 WSKAZÓWKI.
Wiele firm posiada proces edukacji Klientów, w którym edukacja odbywa się w sposób organiczny.
Prezentacja sprzedażowa, szkolenie, pisanie treści, itp.
To są działania wynikające wyłącznie z procesów sprzedażowych.
Aby odnieść sukces Twoja organizacja powinna nakreślić program edukacyjny. I musi być ktoś, kto będzie odpowiedzialny za strategię. Posiadanie osoby lub zespołu odpowiedzialnego za strategię spowoduje, że będzie ona spójna i skuteczna.
- Zdefiniuj swoje cele.
Zdefiniowanie celów to podstawa. Mogą to być cele ogólnofirmowe, działowe, czy cele Twoich Klientów.
Zdefiniowanie celów jest jak zdefiniowanie sukcesu Twojego programu edukacyjnego.
2. Twórz i dostarczaj treści.
Tworzenie treści to podstawowa strategia edukacji Klientów. W ten sposób Klienci uzyskują dostęp do Twoich zasobów edukacyjnych.
Oczywiście treści bedą uzależnione od potrzeb Klientów oraz od Twoich celów.
Ważna jest również forma tych treści. Artykuły, video, podcasty, webinary. Pamiętaj, że nie każdy ma czas na czytanie długich instrukcji.
Gdy masz już treści, zastanów się na ich dystrybucją.
Wiedz, że Klienci muszą mieć dostęp do zasobów edukacyjnych w każdym miejscu, o każdej porze dnia i nocy. Dzięki temu to oni sami prowadzą własną podróż edukacyjną.
3. Wdrażanie = priorytet.
Kiedy pozyskujesz nowych Klientów, muszą oni przejść przez proces onboardingu.
I to jest świetna okazja, aby od samego początku pokazać wartość swojego produktu.
Im bardziej wyjątkowy jest Twój onboarding, tym większe prawdopodobieństwo, ze nowy Klient zastanie z Tobą na bardzo długo.
Upewnij się, że Twój Klient od samego początku ma wszystkie informacje, których potrzebuje, aby odnieść sukces.
Minimalizuj czas do uzyskania pierwszej wartości przez Klienta. Nie przedłużaj onboardngu.
NA KONIEC.
Posiadanie strategii edukacji Klientów może wzmocnić Twój biznes. Jednocześnie posiadanie strategii edukacji Klientów może być jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych Twojej firmy.