Efekty budowania doświadczeń Klientów B2B.

Wyobraź sobie globalną markę, której logo jest rozpoznawalne w prawie każdym kraju na kuli ziemskiej. 

Marka koncentruje się przede wszystkim na swoich produktach, a nie na Klientach. 

Sukces marki wynika ze świetnych produktów. 

Jednakże w pewnym momencie Zarząd firmy zaczyna rozumieć potrzebę skoncentrowania się na Kliencie i umieszcza Klienta w centrum doświadczeń marki. 

Pierwsze poważne działanie to zorganizowanie specjalnie dla Klientów  „Customer Experience Day”. W tym dniu ponad 22 000 pracowników nie robi nic, prócz wsłuchiwania się w głos Klientów i poznawania ich doświadczeń we współpracy z marką. 

Marka, o której piszę to… Daimler Trucks.

A efekty?

Otwiera się wiele nowych możliwości.

A możliwości kreują szanse.

Jak tą szansę wykorzystał Daimler Trucks?

 

  • Pracownicy zaczęli myśleć projektowo w podejściu do Klientów, co spowodowało m.in. wzrost ich zaangażowania. 
  • Pracownicy sami zaczęli, dzięki stworzonym proces, rozwiązywać problemy Klientów w sposób szybszy i prostszy dla samych Klientów.
  • Dzięki temu sama praca stała się prostsza, powtarzalna, i mniej kosztowna dla samej organizacji. 
  • Komunikacja pomiędzy organizacją, a klientem weszła na niespotykany do tej pory poziom. 
  • Automatyzacja niektórych procesów spowodowała, że Klienci zaczęli bardziej angażować się, co przełożyło się na wzrost ich zaufania do daimler Trucks.
  • Dzięki wprowadzeniu technologii do obsługi Klientów nastąpił rozpad silosów organizacyjnych. Zrodziło się partnerstwo międzydziałowe, którego do tej pory nie było. 

 

To tylko jedne z wielu przykładów, w jaki sposób transformacja doświadczeń pozytywnie wpłynęła na rozwój organizacji. 

Ten rozwój nadal trwa, ponieważ Daimler Trucks nieustannie dąży do coraz głębszego zorientowania na Klienta. 

Budowanie jeszcze silniejszych relacji z Klientami, otwieranie kanałów informacji zwrotnych i wykorzystywanie technologii, pomaga firmie dostarczać jeszcze lepsze doświadczenia B2B, i tworzyć przewagę konkurencyjną.

Ale wiedz, że nie byłoby tego wszystkiego, gdyby nie silna wiara Zarządu w budowanie organizacji zorientowanej na Klienta. 

A czy Twoją organizacja jest zorientowana na Klientów?

Szukasz rozwiązania swojego problemu?
Chcesz wiedzieć jak Customer Experience może zbudować przewagę rynkową Twojej firmy?