Jak zmienią się umiejętności związane z obsługą klienta i Customer Experience w najbliższych 3 do 5 lat.

Zmiany związane z obsługa klienta oraz Customer Experience są nieuniknione!

 

Nie wynikają one tylko z pojawienia się na rynku nowego pokolenia decydentów w osobach Millenialsów, ale również z coraz większej świadomości Klientów biznesowych. 

I aby sprostać wyzwaniom, jakie przyniosą wszystkie zmiany, Twoja organizacja, a przede wszystkim Twoi liderzy CX i obsługi klienta będą musieli podnieść swoje kwalifikacje. 

 

Wśród wszystkich umiejenosci, które będą musiały być rozwijane, poniżej przeczytasz o trzech najważniejszych:

 

1.UMIEJĘTNOŚCI CYFROWE.

Cyfryzacja zawładnęła naszymi działaniami biznesowymi. I w najbliższych latach to się nie zmieni. 

Ważne jest jednak to, aby zrozumieć, że cyfryzacja to narzędzie do celu, a nie cel sam w sobie.

A celem jest pomaganie Klientom w osiąganiu ich celów.

I aby nie popełnić strasznego błędu, który popełnia masa firm, i nie zanurzyć się w czeluściach cyfryzacji, nie widząc niczego innego, kluczowe będzie dokładne zrozumienie nowych technologii.

A dokonać tego będą mogły tylko osoby, które zrozumieją i posiądą umiejętności cyfrowe.

Dzięki temu Twoi pracownicy odpowiedzialni za obszar cyfryzacji bedą w stanie dostosować i zarządzać nowymi technologiami w taki sposób, który będzie gwarantował sukces obu stronom – Klientom i Twojej organizacji.

 

2. WSPÓŁPRACA MIĘDZY DZIAŁAMI.

Twój przyszły sukces będzie uzależniony m.in. od sprawnego porozumiewania się pomiędzy działami.

I będzie to krytyczny czynnik!

Wiedz, że już teraz każdy w Twojej organizacji ma olbrzymi wpływ na budowanie doświadczeń Klientów.

Jednak to od sprawnej współpraca pomiędzy działem sprzedaży, marketingu, i obsługi klienta, będzie zależało, czy Twoja firma sprosta wymaganiom przyszłych Klientów (decydentów), czy zostanie pominięta i wpadnie do worka bylejakości. 

Stworzenie jednego super-działu (z połączenia sprzedaży, marketingu i obsługi klienta) da Twojej organizacji możliwość budowania wyjątkowych doświadczeń Klientów, czego efektem będą lepsze wyniki i wyższe przychody.

Łącząc te działy przełamiesz silosy organizacyjne, które cały czas stanowią poważny problem. A wiedz, że najczęściej silosy organizacyjne tworzą się właśnie między działami marketingu, sprzedaży, obsługi klienta.

Dzięki takiemu połączeniu informacje o Kliencie będą mogły być łatwiej integrowane i udostępniane pomiędzy działami, z korzyścią dla wszystkich.

I nie zapomnij, żeby super-dział sprawnie współpracował z działem IT.

 

3. EMPATIA JEST POŻĄDANA.

Chcesz, aby Klienci czuli się wyjątkowi i rozumiani?

Bez względu na to jakimi kanałami kontaktują się z Tobą Klienci, empatia jest nadal potrzebna, aby zapewnić ludzki czynnik, szczególnie w miarę postępującej automatyzacji.

Empatia będzie musiała być wszędzie, a w szczególności w sztucznej inteligencji.

Dzięki temu Twoje kanały kontaktu zarządzane m.in. przez AI nie bedą obojętne i nieczułe w kontaktach Klientami. 

To samo dotyczy Twoich pracowników.

Brak empatii i zrozumienia Klienta, będzie stanowić (a tak naprawdę już stanowi) poważny problem w budowaniu wyjątkowych doświadczeń.

Już teraz szacuje się, że ok. 30% pracowników pracujących na stanowiskach bezpośrednio związanych z kontaktem z Klientami, nie ma odpowiednich kompetencji w postaci empatii oraz odpowiedniej inteligencji emocjonalnej.

A to powoduje mnóstwo tarć na linii Klient – Organizacja. To prowadzi konfliktów, a w konsekwencji na zakańczaniu współpracy przez Twoich Klientów.

A które umiejętności obsługi klienta będą najważniejsze za trzy do pięciu lat?

  • Współpraca,
  • Umiejętności cyfrowe,
  • Rozwiązywanie problemów,
  • Umiejętności interpersonalne,
  • Krytyczne myślenie,
  • Zdolności adaptacyjne,
  • Empatia.

 

PODSUMOWANIE.

W ciągu najbliższych trzech do pięciu lat nastąpią diametralne zmiany w obszarze obsługi Klienta, i Customer Experience.

Firmy, które już nie zaczęły wprowadzać zmian, będą zmagać się poważnymi problemami.

I mimo, że biznes to ciągle balansowanie na granicy pewności i niepewności, i nieustanne poszukiwanie odpowiednich rozwiązań, to niedaleka przyszłość będzie wymagać wyspecjalizowanych pracowników na stanowiskach związanych z obsługą Klienta.

Specjaliści ci będą musieli potrafić rozwiązywać pojawiające się wyzwania poprzez wdrażanie strategii, kanałów i technologii

Dzięki temu taka firma będzie w stanie wyróżnić się na rynku.

Szukasz rozwiązania swojego problemu?
Chcesz wiedzieć jak Customer Experience może zbudować przewagę rynkową Twojej firmy?