Klient przyszłości. 4 cechy, które należy wykorzystać w budowaniu doświadczeń.

W ciągu ostatnich 8 lat zachowania Klientów znacząco się zmieniły. Wiele nowych technologii zostało udostępnionych na szerszą skalę. Dzięki temu firmy zyskały nowe możliwości budowania wyjątkowych doświadczeń swoich Klientów.

Poprzez sprawne i mądre wykorzystanie nowych technologii Twoja firma może uzyskać dużą przewagę nad konkurencją. 

Aby tego dokonać musisz technologię połączyć z cechami, które już niedługo będą decydować (albo już decydują) przy wyborze Dostawców. 

 

PERSONALIZACJA.

Wyobraź sobie sytuację, że kupujesz spersonalizowane słuchawki. Wybierasz kształt, następnie kolor, a na końcu masz możliwość zaprojektowania opakowania. 

Pomyślisz… fajnie. 

Ale już niedługo to będzie zbyt mało, aby zachwycić Klientów.

A jeśli ta personalizacja była by oparta na … zdjęciach i druku 3D?

Jest w Nowym Jorku firma, która tworzy spersonalizowane słuchawki. Wystarczy, że otrzyma od Ciebie 5 zdjęć ucha, i na ich podstawie, przy pomocy drukarki 3D zrobi dla Ciebie idealnie dopasowane słuchawki wraz z idealnie dopasowanym do nich pudełkiem. 

O kolorystyce nie wspominam, bo to podstawa.

Przykładem z ostatnich tygodni jest oddany do użytku stalowy most w Amsterdamie, który … został wydrukowany przy pomocy drukarki 3D. Dodatkowo czujniki na tym moście zbierają dane dotyczące ruchu i korzystania z obiektu. Kosmos! 

Nadchodzi era ekstremalnej personalizacji produktów i usług, a Ty musisz zastanowić się w jaki sposób możesz to wykorzystać w swojej firmie. 

Zacznij przygotowywać się dzisiaj, bo jutro może już być za późno. 

 

WYGODA = LOJALNOŚĆ.

Już teraz chcemy, aby proces zakupowy był łatwy, szybki i przyjemny, a wygoda zaczyna być podstawą lojalności. Więc jeśli procesy nie przebiegają szybko i łatwo, to Twoje produkty i usługi nie są godne czasu i polecenia.

Potrzeby i oczekiwania Klientów zaczynają ewoluować w kierunku ekstremalnej prostoty. Prostota daje możliwość realizacji szybko, łatwo i przyjemnie. Wyobraź sobie, że kiedyś do obsługi komputera potrzebowałeś doktoratu, a teraz jesteś w stanie obsługiwać go głosem (np. Siri). 

Firmy, które nie powstały w erze cyfryzacji, muszą „gonić” liderów, ponieważ ich filozofia to nadal „kompletne i doskonałe”. W rezultacie procesy są złożone, a ich realizacja jest wydłużona w czasie. To nie przekonuje Klientów. 

Zastanów się jak szybko, łatwo i przyjemnie możesz dostarczyć swoim Klientom korzyści. Już niedługo ekstremalna prostota stanie się kluczowa dla Klienta przyszłości.

 

OSOBISTE TRAKTOWANIE.

Świat jest tak skonstruowany, że musi w nim panować równowaga. Jeśli czegoś jest więcej np. cyfrowej automatyzacji, to czegoś musi być mniej – kontaktu z drugim człowiekiem.

A jeśli coś staje się deficytowe, to równocześnie staje się bardziej pożądane. Już teraz relacje międzyludzkie stają się bardzo ważne, wręcz porządane. 

Tylko pamiętaj, że relacji nie możesz kupić. Musisz ją tworzyć. Codziennie. Odpowiednie relacje i doświadczenia powinny stać się wyróżnikiem Twojej firmy na tle konkurencji. 

 

FAJNE FIRMY SĄ FAJNIEJSZE.

To czego chcą Klienci to … współpraca z fajnymi Firmami.

Tak było zawsze, ale w dzisiejszych czasach można to dostrzec jeszcze bardziej. 

Tesla, Apple, Google. To są „fajne” firmy, z którymi chcemy współpracować, i z którymi chcemy się utożsamiać.

Dlatego te fajne firmy już nie dostarczają tylko produktów i usług. One idą dalej. Maja idee i wizje, które zmieniają Świat. 

Tesla nie jest firmą motoryzacyjną. To firma energetyczna, a Elon Musk obrał sobie za cel obronę Ziemi przed słabym zarządzaniem zużyciem energią. Jednocześnie dzieli się ze Światem swoimi tajemnicami handlowymi. I to jest dla Klienta przyszłości extra.

Swoją drogą historia Elona Muska i Tesli to gotowy scenariusz na film, który prawie każdy chciałby zobaczyć.

Gdy Klienci zaczną śledzić historię Twojej firmy, to będzie znak, że udało Ci się osiągnąć sukces i zbudować coś wyjątkowego.

 

CO MUSISZ ZROBIĆ!?!

Personalizacja i wygoda to cechy, gdzie możesz wykorzystać nowe technologie. Osobisty charakter firmy i dostateczna jej atrakcyjność, wymagają typowych ludzkich umiejętności i dużej dawki empatii.

Chcesz być liderem? Chcesz odjechać konkurencji? 

Połącz wszystko ze sobą.

Do tego dodaj nowoczesny PR, nowoczesny HR, oraz dużą dawkę kreatywności w obszarze doświadczeń Klientów. 

Sukces jest na wyciągnięcie ręki.