Personalizacja doświadczeń Klientów. 15 faktów na 2022r.

Jakie trendy najbardziej wpłyną na budowanie Customer Exerience?

W jaki sposób marki będą kreować przewagę rynkową?

Co będzie ważne w obszarze doświadczeń Klientów w 2022r.?

 

PERSONALIZACJA !!! 

 

Personalizacja to jedno z najważniejszych trendów i podstawa do budowy trwałych relacji z Klientami. 

Pokazał to 2021 rok, a 2022 będzie kontynuacją działań związanych z dostosowywaniem wszystkich obszarów marki do indywidualnych potrzeb Klientów. 

 

15 STATYSTYK.

Te 15 statystyk podzieliłem na 3 obszary:

  1. Konsumenci – Wszystko to, co dzieje się w B2C, prędzej czy później zostanie zapożyczone do B2B. 
  2. Firmy – O jakiej skali działań rozmawiamy.
  3. Zyski – Warto wiedzieć o co toczy się gra. 

 

Konsumenci.

  • 71% konsumentów jest sfrustrowanych, gdy zakupy są bezosobowe.
  • 70% Millenialsów (osoby z pokolenia Y) jest sfrustrowanych wysyłaniem przez marki nieistotnych e-maili.
  • 74% Klientów jest sfrustrowanych, gdy zawartość witryny nie jest spersonalizowana.
  • Klienci chcą personalizacji i są gotowi udostępniać informacje, aby ją uzyskać.
  • 80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu marki, która zapewnia spersonalizowane doświadczenia.
  • 90% konsumentów uważa, że personalizacja marketingu jest bardzo lub raczej pozytywna.
  • 72% konsumentów twierdzi, że wchodzą w interakcję wyłącznie ze spersonalizowanymi wiadomościami.
  • 56% kupujących online chętniej wraca do witryny polecającej produkty.
  • 63% konsumentów przestanie kupować od marek, które stosują kiepskie taktyki personalizacji.
  • 66% konsumentów twierdzi, że znalezienie treści, które nie są spersonalizowane, uniemożliwiłoby im dokonanie zakupu.
  • 42% konsumentów jest zdenerwowanych, gdy treści nie są spersonalizowane.

 

Firmy. 

  • 98% firm twierdzi, że personalizacja promuje relacje z klientami.
  • 89% firm cyfrowych inwestuje w personalizację.
  • 79% firm detalicznych inwestuje w personalizację, najwięcej w każdej branży.

 

Zyski.

  • 80% firm zgłasza wzrost od czasu wprowadzenia personalizacji.
  • Firmy korzystające z zaawansowanej personalizacji zgłaszają zwrot w wysokości 20 USD za każdego wydanego 1 USD.
  • Firmy twierdzą, że wysiłki związane z personalizacją mogą zwiększyć przychody nawet o 15%.

 

NA KONIEC.

Jako podsumowanie przytoczę jedno zdanie, które w idealny sposób obrazuje jak ważna dla budowania doświadczeń Klientów jest personalizacja.

„W świecie, w którym ogromna większość firm koncentruje się na poprawie personalizacji, firmy, które nie traktują priorytetowo tworzenia spersonalizowanych doświadczeń, ryzykują pozostanie w tyle”.

 

Do zobaczenia 2022r.