Przeprosiny marki w erze doświadczeń Klientów.

Jak przeprasza Twoja firma w erze doświadczeń Klientów? 

Czy odeszła w stylu komunikowania się z Klientem od tego, który funkcjonował na początku jej istnienia?

Czy bardzo poszła w szablonowe odpowiedzi i standardowe procesy?

 

LUDZKA ERA KLIENTÓW. 

Obecny czas śmiało możemy nazwać „ludzką erą Klientów”. 

Dlaczego?

Ponieważ Klienci coraz częściej i chętniej pozytywnie oceniają firmy na podstawie wartości wykraczających poza standardy.

Dlaczego?

Ponieważ: 

  • Standardowa jakość produktu już nic im nie mówi. 
  • Standardowa jakość usług wydaje się być nijaka. 
  • Ludzie lubią szczerość i naturalność. 

To jest droga do zbudowania przewagi rynkowej. 

 

Właśnie się rozpoczął czas marek „Human Era”. 

A to oznacza odrzucenie „korporacyjnego bełkotu”. 

 

To co Twoja firma musi się nauczyć, to nowy sposób interakcji z Klientami. 

Chodzi o pokazanie naturalnego JA. Nawet jeśli czasem jest ono niedoskonałe. 

W każdym punkcie styku Twojej marki z Klientem, od „Dzień dobry”, poprzez „Kup teraz”, do „Przepraszam”, musisz pokazać prawdziwy charakter. 

„Dzień dobry” jest Twoją obietnicą. 

„Kup teraz” to przysłowiowe sprawdzam. 

Jednakże Twoje „Przepraszam” powie Klientowi najwięcej o kulturze i wartościach wyznawanych przez Twoją organizację.

 

PRZYKŁAD.

Jest wiele przykładów firm, które w momencie kryzysu, zamiast „negatywy” przekształcić w „pozytywy”, swoim postępowaniem przybijały gwóźdź do własnej trumny. 

Bo decyzją zarządców było podejmować ograniczone działania i kontrolować szkody, a nie szybko i szczerze przeprosić Klientów.

W 2011 roku Nertflix ogłosił nową strategię biznesową. Jednym z jej elementów była podwyżka cen. 

Jak się możesz domyśleć, coś poszło nie tak, i jednorazowo Netflix stracił aż ponad 800 000 subskrybentów!

Przeliczając to na dolary, było to kilkaset milionów. 

W odpowiedzi na ostry sprzeciw, ówczesny dyrektor generalny Red Hastling, wykorzystał przeprosiny do wyjaśnienia powodów decyzji o podwyżce (wynikała ona z m.in. podniesienia jakości usług oraz bezpieczeństwa przedsiębiorstwa). 

Takie przeprosiny spowodowały, że Klienci bardzo szybko wybaczyli Netflixowi ich działania, a ci którzy odeszli, wrócili. 

Netflix wykorzystał przeprosiny do przedstawienia swojej wizji na przyszłość i zaangażowania w poprawę satysfakcji Klienta. 

 

JAK PRZEPRASZAĆ.

Najważniejszą lekcję, którą musisz wyciągnąć to to, że w erze doświadczeń Klientów Twoja marka może popełniać błędy, ale przeprosiny muszą być szczere i naturalne. 

Wykorzystaj przeprosiny jako okazję i szansę na potwierdzenie wartości Twojej firmy. 

Przeprosiny marki to czas, kiedy Twoi Klienci faktycznie koncentruja się tylko na Twojej firmie, a ich uwaga jest skierowana wyłącznie na Tobie.

To od Ciebie zależy czy zbudujesz trwałą i nierozerwalną więź z nimi, czy zalejesz ich „korporacyjnym bulszitem”.

Wykorzystaj to mądrze.