Superklienci. Rewolucja w Twoim biznesie i strategii sprzedaży.

Czy kiedykolwiek marzyłeś o kliencie, który nie tylko kupuje Twoje produkty, ale wręcz adoruje Twoją markę?

Klient, który nie tylko wydaje pieniądze, ale również staje się Twoim najwierniejszym ambasadorem?

 

Czy to utopia?

 

Niekoniecznie!

 

Poznaj superklientów – prawdziwy skarb, który może odmienić Twoją firmę.

Jeśli ich nie dostrzeżesz, to wiedz, że zaczynasz marsz na drodze do powolnego bankructwa.

 

Każdy z Nas jest Superklientem.

Co więcej!

Każda firma ma superklientów, tylko prawdopodobnie o tym nie wie.

 

Superklient to nie tylko osoba, która regularnie korzysta z Twoich usług.

To pasjonat, który zna Twoją kategorię biznesową lepiej niż Ty sam.

To osoba, która otwarcie mówi, co ją denerwuje i co musisz zrobić, aby kupił od Ciebie jeszcze więcej.

 

Superklient to fanatyk, na przykład wina.

W jego domu znajduje się nie tylko odpowiednia przestrzeń na wino, ale także dedykowana lodówka, a jego niezbędnik to:

– Korkociągi i otwieracze do butelek,

– Karafki i dekantery,

– Kieliszki do wina,

– Kulery i schładzacze,

– Zatyczki i korki,

– Nalewaki,

– Termometry do wina,

– Obcinacze do folii,

– Torby i opakowania.

 

Gdy na rynku pojawia się nowość, superklient niezwłocznie ją kupuje.

Co więcej, jeśli ta nowość nie spełnia jego wymagań, jako jeden z pierwszych pisze do Ciebie, co należy zmienić, aby był zadowolony.

 

Superklient to osoba, która zna Twoją kategorię biznesową o wiele lepiej niż każdy inny Twój klient.

Często zna ją lepiej niż Ty sam!

 

 

Klient kontra Superklient.

Taylor Swift to niekwestionowana nowa królowa muzyki.

Do tej pory na całym świecie sprzedała ponad 50 milionów kopii albumów i 150 milionów kopii singli.

Tylko w 2023 roku zarobiła 305 milionów dolarów.

Taylor Swift znacząco wpływa na gospodarkę USA, generując około 4,6 miliarda dolarów wydatków konsumpcyjnych.

A kwota ta może wzrosnąć do 5 miliardów.

 

Jej trasa koncertowa „Eras Tour” przyciągnęła tłumy, co przełożyło się na wzrost przychodów w lokalnych gospodarkach, w tym hotelach, restauracjach i sklepach.

Na przykład, koncerty w Chicago przyczyniły się do rekordowych przychodów z hotelów w Illinois, a w Los Angeles przewiduje się wzrost PKB o 320 milionów dolarów.

 

Każda rzecz, za którą „weźmie się” Taylor Swift, generuje wzrost sprzedaży.

Przykładem niech będzie odzież i akcesoria związane z NFL, które również zyskały na sile dzięki obecności Taylor Swift na meczach.

 

Według badań 22,56% dorosłych Amerykanów to fani Taylor Swift, co daje 58 milionów osób w samych Stanach, a ok 1 mld na całym Świecie.

To potęga armia, która jest w stanie wygenerować miliardy dolarów.

 

ALE!

Jeśli przeliczylibyśmy te wszystkie miliony na każdego z Jej fanów, to okaże się,

że Taylor Swift wcale nie ma tak wielkiej liczby SUPERFANÓW, jak mogłoby się wydawać.

 

Pod tym względem względem Taylor Swift bije na głowę ktoś inny.

 

Niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o superfanów, czyli superklientów jest zespół Grateful Dead🦾

Żaden inny zespół nie zarobił, w przeliczeniu na jednego superklienta, tylu pieniędzy co wspomniany Grateful Dead 💥

 

 

Ok 2015 rok Eddie Yoon, wraz z grupą specjalistów od tworzenia kategorii, przeprowadził badania i analizy.

Ich spostrzeżenia oparte były na zestawie danych ponad 125 kategorii towarów, co stanowiło ponad 400 miliardów dolarów sprzedaży.

Dzięki olbrzymiej ilości danych Eddie i reszta odkryli SUPERKLIENTÓW.

 

A wnioski, które wyciągnęli, są niesamowite.

 

Superklienci to bardzo nieliczna grupa w danej kategorii, zwykle około 6% do 10% klientów dla konkretnego produktu lub kategorii.

 

Uwaga!

Nie 10% Twoich wszystkich klientów, tylko 10% z jednej kategorii.

 

Superklienci odpowiadają za 30% do 70% Twojej sprzedaży w danej kategorii!

 

To pokazuje moc tej grupy klienckiej, i Twoje możliwości.

To pokazuje również,że Superklienci mogą stać się niesamowitą siłą napędową Twojego biznesu.

 

Czytaj dalej. To dopiero początek.

 

Jeśli wyciągniemy dane z kategorii cyfrowych, to otrzymujemy bardziej ekstremalne liczby.

Wręcz zjawiskowe.

 

The New York Times to amerykańska gazeta codzienna znana z rzetelnego dziennikarstwa i szerokiego zakresu tematów, w tym polityki, kultury, nauki i technologii.

Jest jednym z najważniejszych i najbardziej wpływowych mediów na świecie, oferując zarówno wydanie drukowane, jak i cyfrowe.

Badania i analizy danych wykazały, że 6% subskrybentów (superklientów) New York Times’a generuje aż 67% przychodów.

Tu możesz dowiedzieć się więcej: https://nytco-assets.nytimes.com/2021/03/Final-NYT-2020-Annual-Report.pdf

 

A teraz rocket science!

 

Kategoria gier freemium.

0,15% graczy (superklientów) gier freemium generuje 50% zakupów w aplikacjach!

Tu znajdziesz szczegóły: https://www.pcmag.com/news/015-percent-of-mobile-game-players-contribute-half-of-in-app-revenue

 

Te dane pokazują jakimi terminatorami mogą być superklienci w obszarze sprzedaży.

 

Pytanie do Ciebie. Czy wciąż wierzysz, że każdy klient jest tak samo ważny?

 

 

Kim są superklienci.

Superklienci to emocjonalni nabywcy, którzy opierają swoje decyzje zakupowe na swoich życiowych aspiracjach, ponieważ produkty, które kupują, reprezentują ich miłość i przywiązanie do tożsamości do kategorii.

 

Superklienci nie są wrażliwi na cenę. Wynika to z tego, że mają emocjonalne i aspiracyjne powiązania z produktami, które kochają, i zwykle są skłonni wydać więcej ogólnie ORAZ zapłacić wyższą średnią cenę za sztukę.

 

Superklienci są o wiele bardziej przewidywalni niż inni klienci. Podstawową przyczyną ich zachowań są głębokie emocje i motywacje, a nie socjoekonomia czy demografia.

 

Superklienci są bardzo chętni do oferowania mądrości i nowych spostrzeżeń na temat potencjału Twojego produktu w tej kategorii. Są to ci, którzy są najbardziej zaznajomieni ze wszystkimi aktualnymi opcjami produktów.

 

Superklienci są idealnym narzędziem do pozyskiwania potencjalnych superklientów do danej kategorii.

A potencjalni superklienci stanowią 20% bazy klientów w danej kategorii i dobrze reagują na te same innowacje reklamowe, marketingowe i produktowe, co obecni/aktualni superklienci.

 

Superklienci w jednej kategorii są również superklientami aż w 9 innych kategoriach!

Na przykład, jeśli jesteś superklientem jogi, to jednocześnie jesteś superklientem mat do jogi, olejków zapachowych, zdrowej żywności, a nawet podróży na Bali.

Często te kategorie są w jakiś sposób powiązane.

 

Zdarzają się również tacy superklienci, którzy są superklientami w zupełnie nieoczywistych kategoriach.

Na przykład, superklienci z kategorii zdrowa żywność posiadają 3 do 4 razy więcej ubezpieczeń na życie, niż faktycznie potrzebują.

 

Superklientów możesz porównać do latarni morskiej w burzliwym morzu biznesu.

Wśród fal niepewności i zmieniających się trendów, superklienci świecą jasno, prowadząc Cię ku sukcesowi.

To oni wskazują kierunek, w którym powinieneś podążać, aby nie tylko przetrwać, ale także rozwijać się w prędkością światła.

 

Podsumowując.

Superklienci to emocjonalni nabywcy, którzy opierają swoje decyzje zakupowe na swoich życiowych aspiracjach.

 

Produkty czy usługi, które kupują, reprezentują ich miłość i przywiązanie do tożsamości w danej kategorii.

 

Nie są wrażliwi na cenę; są skłonni wydać więcej, ponieważ mają emocjonalne powiązania z produktami, które kochają.

 

I jeśli jesteś w stanie dostrzec ich pasję, jesteś również w stanie przenieść swój biznes na INNY poziom.

 

 

Jak Znaleźć Superklientów?

Superklienci ukryci są w danych.

Musisz szukać ich w danych sprzedażowych.  Patrz przede wszystkim na pieniądze i czas.

 

Jeśli widzisz klienta spędzającego nieproporcjonalną ilość czasu lub wydające dużo pieniędzy w danej kategorii, jest to znak, że znalazłeś grupę nienazwanych superklientów, którzy mają do czynienia z problemem, którego nie wiedzą, jak rozwiązać.

 

Superklienci to anomalie, które generują znaczną część Twoich przychodów.

Te anomalie są różne, dlatego tak wiele firm odrzuca je jako nieistotne i niepodobne do reszty.

 

Superklienci to nie większość klientów.

To mniejszość, która generuje 30-70% przychodów tej kategorii.

I często ma apetyt na więcej.

 

Ilekroć widzisz ludzi zachowujących się w sposób tak daleki od normy, jest to sygnał, że wpatrujesz się w grupę Superklientów w danej kategorii.

 

Ale musisz wiedzieć, że superklienci są do bólu racjonalni.

Są inteligentni.

Mają bardzo logiczne powody, dla których robią to, co robią.

 

Twoim głównym zadaniem, prócz odnalezienia ich, jest porozmawiać z nimi – a to, co odkryjesz, to nienazwany powód, dla którego robią to, co robią.

Ich odpowiedzi dają Ci niesamowitą okazję z zrobienia czegoś wielkiego, razem z nimi.

 

Jeśli zapytasz supermaniaka dlaczego zbudował swojego własnego asystenta AI, a nie skorzystał z gotowca dostępnego na rynku, to powie Ci, że w jego przypadku taki gotowiec nie będzie w stanie sprostać jego potrzebom i wymaganiom.

A te potrzeby i wymagania konkretnie Ci wyartykułuje.

 

Superklienci są tymi, których powinieneś słuchać podczas testowania przełomowych pomysłów, które potem zamieniasz na nowe produkty, usługi, czy kategorie.

(To nie znaczy, że ich opinie zawsze będą predyktorami tego, jak zareagują wszyscy konsumenci.)

 

Superklienci są często awatarem, dla którego mogą przenieść twoją kategorię od tego, jaka jest, do tego, co chcesz.

 

Dużo wiedzą o tym, gdzie się znajdują (w kontekście swojej kategorii).

I mają całkiem niezły pomysł na to, gdzie chcieliby być lub czego chcieliby bardziej (i w rezultacie byliby skłonni zapłacić premię).

A ich najważąniejszą potrzebą jest pomoc w transformacji.

 

O transformacji jako następnej erze ekonomii, i jednej z najważniejszych potrzeb każdego człowieka, już niedługo napiszę.

 

 

Superklienci są (przyszłą) dźwignią zmian w sprzedaży i nietylko.

Wielu gigantów światowego biznesu już teraz zmienia podejście do swojego biznesu. Przykładem jest Amazon.

Wiedzą, że wśród swoich klientów mają superklientów, którzy stanowią podstawę koła zamachowego ich działalności i nieproporcjonalnie szybkiego (innego) rozwoju.

Dlatego wyszukują superklientów, analizują dane, rozmawiają z nimi i wyciągają wnioski.

 

Robią to, ponieważ wiedzą, że superklienci są niesamowitą dźwignią wielkich zmian.

 

Wiedzą również, że superklienci to niezawodna polisa ubezpieczeniowa na czasy kryzysu.

(A kryzys już puka do naszych biznesowych drzwi).

 

Firmy, które wykorzystują spostrzeżenia superklientów do udoskonalenia podejmowania decyzji, zwiększają sprzedaż i marże we wszystkich segmentach.

Ich koszty są nieporównywalnie niższe niż w przypadku innych klientów.

 

Superklienci nie tylko kupują, oni inwestują w Twoją markę.

Ich lojalność jest ponadprzeciętna, a ich zaangażowanie może przynieść Twojej firmie nieocenione korzyści.

 

To oni są tymi, którzy będą rozpowszechniać informacje o Twoich produktach wśród innych konsumentów.

 

Bez względu na to, jaka nowa taktyka marketingowa jest w danej chwili na topie, nic nigdy nie przebije marketingu szeptanego. 

 

Superklienci to idealne narzędzie innowacyjne.

Oferują jasny wgląd w rozwiązania złożonych problemów i zmniejszają wiele zgadywania, które są powszechne w podejściu zorientowanym na konsumenta do przedsiębiorczości.

 

Zamiast pytać wszystkich swoich klientów, co myślą o Twoim produkcie lub usłudze (co skutkuje mieszanką różnych, często sprzecznych opinii), skup się na budowaniu relacji z tymi, którzy żyją i oddychają Twoją kategorią produktu. Skup się na swoich Superklientach. 

 

 

To co musisz zrobić.

Znajdź swoich superklientów i porusz biznesowy świat.

Pamiętaj słowa Archimedesa: „Dajcie mi wystarczająco długą dźwignię i wystarczająco mocną podporę, a sam jeden poruszę cały glob.”

 

Superklienci są Twoją dźwignią, która może zmienić zasady gry.

Ich wiedza i pasja mogą prowadzić Twoją firmę ku nowym horyzontom.

 

Na koniec.

Superklienci to nie tylko marzenie, ale realna siła, która może napędzać Twój biznes.

 

W obliczy coraz bardziej rosnących kosztów, warto, a nawet trzeba inwestować czas i zasoby w ich identyfikację i zrozumienie.

W erze, w której konkurencja jest ogromna, to superklienci mogą stać się Twoją tajną bronią.

 

Warto przy tym pamietać, że superklienci to nie tylko klienci – to Twoi partnerzy w sukcesie.

Ich zaangażowanie i lojalność mogą przynieść Twojej firmie nieocenione korzyści.

 

Dlatego już dziś zacznij szukać swoich superklientów i pozwól im poprowadzić Cię ku sukcesowi!

1 thought on “Superklienci. Rewolucja w Twoim biznesie i strategii sprzedaży.”

  1. Pingback: Przechwytywanie klientów, czyli jak upada dzisiejszy marketing. - CustomerX

Leave a Comment