Ile może stracić firma bez odpowiedniej strategii Customer Experience.

WSZYSTKO JEST DOŚWIADCZENIEM.

W 1999r. Joseph Pine wraz z Jamesem Gilmorem napisali książkę pt. „The Experience Economy”, w której opisali ekonomię doświadczeń jako najnowszy model gospodarczy. 

Od tego momentu minęło 22 lata, i dopiero teraz firmy zaczynają rozumieć jak ważne jest budowanie doświadczenia Klienta i w jaki sposób wpływa to na rozwój każdej organizacji. 

Czasy gdy Twoi najważniejsi Klienci opierali Waszą współpracę i lojalność na cenie i produkcie właśnie przechodzą do historii, a wyznacznikiem wspomnianej lojalności staje się Customer Experience.

 

Aby osiągnąć sukces musisz zapewnić swoim Klientom najlepszą obsługę i wyjątkowe doświadczenie.

 

ILE MOŻESZ STRACIĆ, ILE MOŻESZ ZYSKAĆ.

Z badań Grupy Temkin wynika, że inwestowanie w inicjatywy wpływające na obszar Customer Experience może podwoić Twoje przychody w ciągu następnych 36 miesięcy.

Te same badania pokazują, że firmy zarabiające 1 miliard dolarów rocznie zarobią dodatkowe 700 milionów dolarów w ciągu 3 lat!, tylko dzięki inwestycjom w poprawę obsługi Klienta.

Co jeszcze:

Taki wzrost przychodów wynika z Portfela Klienta. Dobra i bardzo dobra obsługa oznacza, ze Twój Klient wyda u Ciebie jeszcze więcej.

 

Już w tej chwili ponad 85% kupujących jest skłonnych zapłacić więcej za Twoją usługę lub produkt w zamian za doskonała obsługę.

 

Firmy już o tym wiedzą, ponieważ aż dla 88% firm obszar Customer Experience jest priorytetem jeśli chodzi o inwestycje.

Dzięki poprawie doświadczeń Klientów już teraz firmy są w stanie dodatkowo zwiększyć swój przychód przynajmniej o 10% rocznie, a na przestrzeni kolejnyh 36 miesięcy podwoić przychód w oparciu o stałych Klientów. 

Powyższe dane (plus cała masa innych) obrazują dzisiejsze i przyszłe trendy i możliwości. Dzięki poprawnej ich interpretacji oraz odpowiednim działaniom Twoja firma może bardzo dużo zyskać.

Jednak jeśli niczego nie zrobisz to możesz dużo stracić. A straty w tej chwili są olbrzymie, bo tylko w samych Stanach Zjednoczonych firmy tracą ponad 1,8 biliona $ rocznie właśnie przez brak odpowiedniej strategii CX. 

 

CZY JEST DOBRZE?

Jeśli uważasz, że Twoja organizacja ma jeszcze dużo do zrobienia, i obawiasz się, że konkurencja jest od Ciebie lepsza, to pocieszę Cię. 

Badania firmy Accenture pokazują, że tylko niecałe 15% firm może pochwalić się naprawdę dobrą Obsługą Klienta. 

Kolejne 60% ma świadomość, że budowanie doświadczenia klienta będzie jednym z najważniejszych czynników wpływających na współpracę w najbliższym czasie.

A ponad 25% firm jeszcze nie zaczęła myśleć o jakiejkolwiek strategi w tym obszarze. 

Era gospodarki doświadczeń już się rozpoczęła, a brak proklienckiego podejścia będzie skutkowało utratą Klientów i pozostaniem w tyle za konkurencją. 

Czy Twoja firma jest na to przygotowana?